Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2010 12:17 - Диви круши или орден ?
Автор: lado Категория: Политика   
Прочетен: 1350 Коментари: 10 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
С диви круши и резенче хляб във торбата
тя пристигна - хвърли в ръцете ми шала
и прошепна: "Аз съм Мария... Аз съм жената
на всички мъже и на мъртвите даже."

Завъртя като перка главата ми, скри се в чаршафа -
аз припаднах до двете й връхчета тънки...
И притиснати в тъмното като дини пращяхме,
докато не напука гърба си старото слънце.

Но напразно горя мойта свещ и напразно се стича
от окото на чайника топлото мляко -
както в праха на игрите се губи детето и тича,
така се изгуби и тя подир бялата пара на влака.

С диви круши и резенче хляб във торбата
тя сега е при друг и навярно се готви да каже:
"Аз пристигнах... Аз съм Мария - жената
на всички мъже и на мъртвите даже..."

Но угасва накрая фитила и тя ще стане съпруга
на някой човечец ревнив и със злато назъбен.
Ще виси на ръката му и ще мъкне живота му глупав,
окован със токи, с вратовръзки увързан.

А преди да умре, ще излезе отвън и ще лъсне
обувките прашни - за смъртта ще се стяга.
После ще литне към облака подир ятото гъски,
без да помаха дори на човека, останал на прага.

С диви круши и резенче хляб във торбата
тя ще спре на небето и ще викне към райската стража:
"Аз пристигнах... Аз съм Мария - жената
на всички мъже и на мъртвите даже."


Поетът Борис Христов отказа правителствената награда „Св.св. Кирил и Методий”. Кабинетът реши да го удостои  с ордена на последното си заседание.

В писмо, цитирано от „Фокус”, пише: „ Уважаеми дами и господа министри, от медиите научавам, че на заседание от 26 май Министерският съвет е приел Решение да бъда награден с орден “Кирил и Методий” І степен – за заслуги в областта на културата.

Като оценявам Вашето признание, уведомявам Ви, че отказвам високото отличие, защото противоречи на моето решение от времето далеч преди промените в България – да не приемам държавни отличия, независимо от това коя политическа сила управлява страната.”

Писмото е изпратено на 29 май. 
 


 

САМОТНИЯТ ЧОВЕК

Той има белег на челото си и сяда винаги на края.
Дори когато е висок, самотният човек е малък.

Събира билки или пък с теслицата на спомените дяла,
остане ли без работа - и мъкне вехтото си одеяло.

Глава на кон в полето свети и самотният човек отива
да я погледа просто - не че иска тя да бъде с грива.

Докато другите крещят или говорят за изкуство,
самотният човек на масата лови мухите и ги пуска.

Но ако пише стихове, той непременно ще остави
една сълза в очите или драскотина в паметта ви...

Той има дом и топла супа, но е толкова затворен
животът му, изхвърлен като каса в дъното на коридора.

И тоя дом да се обърне с керемидите надолу,
той може пепел да яде, но няма да се моли.

В какъв ли огън е горял и под каква ютия -
за да научиш, трябва много вино с него да изпиеш...

Тъй както си върви с петно на ризата си чиста,
самотният човек в тълпата се изгубва изведнъж като мънисто.

В едната си ръка той носи книга за душата болна,
а с другата самотният човек въженце стиска в джоба.



Тагове:   орден,


Гласувай:
15



1. strannica - Диви круши или орден? Не. Кост от глухарче :)
30.05.2010 14:57
Преди малко прочетох тази новина и мислено му аплодирах.

"Трябва най-сетне аз да узная
как ще живея с тоя скитник - сърцето.
Всичко друго е пясък и пяна,
и сол, с която ни залъгва морето."
цитирай
2. strannica - ...
30.05.2010 15:11
Благодаря за идеята :) - и аз пуснах при мене нещичко.
цитирай
3. razkazvachka - Това е истински силен човек!
30.05.2010 15:34
не държавите правят поета, не отличията хранят музата...
цитирай
4. lado - не държавите правят поета, не от...
30.05.2010 15:41
razkazvachka написа:
не държавите правят поета, не отличията хранят музата...

razkazvachka и strannica - Да сте живи и здрави!
Първо е човек, и след това - поет. А не торта като Тома Марков! Веднъж ядена!
цитирай
5. pontis - а имало и човеци. С воля.
30.05.2010 19:41
и собствено мнение. До живот.

(както, впрочем и ти, lado)
цитирай
6. lado - и собствено мнение. До живот. (к...
30.05.2010 20:03
pontis написа:
и собствено мнение. До живот.

(както, впрочем и ти, lado)

Благодаря, колега!
цитирай
7. toross - Само още едно стихче,
30.05.2010 23:19
на големия поет, което обяснява всичко:
"Дълбоко някъде в костта ми се укрива
желанието да опитам на богатия блюдата.
Но се срамувам от човека, който стрива
опечената чушка и се готви да обядва."
цитирай
8. lado - на големия поет, което обяснява ...
30.05.2010 23:26
toross написа:
на големия поет, което обяснява всичко:
"Дълбоко някъде в костта ми се укрива
желанието да опитам на богатия блюдата.
Но се срамувам от човека, който стрива
опечената чушка и се готви да обядва."

Дълбочина на чувства, свръхсензитивност, съпреживяване, познание за живота - гордея се, че го имаме! (гордостта е порок, но не знам как да го опиша - ако напиша,че ме възвисява, или ме трогва до сълзи, ще ме вземат за префърцунен)
цитирай
9. sestra - Толкова често ми се случва
31.05.2010 00:24
да се вълнувам до сълзи от стиховете на Борис Христов и аз, а и толкова много радост има навсякъде по форуми и коментари за това събитие, че никому няма да хрумне да те смята за префърцунен. :)
цитирай
10. lado - да се вълнувам до сълзи от стиховете ...
31.05.2010 07:23
sestra написа:
да се вълнувам до сълзи от стиховете на Борис Христов и аз, а и толкова много радост има навсякъде по форуми и коментари за това събитие, че никому няма да хрумне да те смята за префърцунен. :)

Да ,получи се някакъв невероятен фен-клуб :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lado
Категория: Изкуство
Прочетен: 2650447
Постинги: 65535
Коментари: 5893
Гласове: 20657
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930