2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
Прочетен: 4104 Коментари: 33 Гласове:
Последна промяна: 30.04.2010 08:13
Да се противопоставим на мобилните оператори, докато си намалят цените
http://www.facebook.com/profile.php?id=1562708830#!/group.php?gid=122177924459147
Благодарността на измамения клиент |
Четете си договорите с мобилните оператори до последната буква, защото това не са договори, а заробващи фермани Клиентът е цар, когато е разумен онзи, който иска да му продаде нещо. Клиентът е дойна крава, когато е глупав онзи, които иска да му продаде нещо. Това е статия, вдъхновена от глупостта на мобилния оператор МТел, който заради едни изкарани 5-10 лв., ще загуби много пъти по толкова.
Четете си договорите – от първата до последната буква… Това бих посъветвал настоящите и бъдещите клиенти на мобилните оператори. Защото това не са договори, а са заробващи фермани, чрез които да те вържат и доят. Възможно е да ползваш нормална услуга. Но трябва да си я поискаш, конкретно да видиш договора, и да я получиш. Стандартните услуги, които сладкодумни търговци ви предлагат, съдържат много подводни камъни.
Ето конкретния случай, който нека послужи, за да предпази много други клиенти от измама.
Преди няколко месеца мои близки отидоха да си регистрират предплатените „Прима”-карти, както изисква новото законодателство. Направиха го при един от представителите на МТел – „Хенди”. Там търговците им казали, че е по-изгодно не да регистрират „Прима”, а да минат на абонаментен план. Иначе – след няколко месеца щяло да се въведе задължение всяка „Прима” да се зарежда с минимум 15 лв. месечно. Така много по-изгодно било да се мине на абонамент от 4,90 лв. на месец.
Въпросното твърдение е абсолютна лъжа. Но хората са се подвели, и са минали на абонамент. Става дума за 2 „Прими”, минали към план „Комфорт 100”. Договорите са 2-годишни. Но това е само началото.
Три месеца по-късно, таксата за абонамента се удвоява. От 4,90, тя става 9,80 лв. Изненадата е и сериозна, и неприятна. Каква е причината?
В договора за услуга била включена допълнителна услуга, наречена „Любим номер”. Която за първите 3 месеца е безплатна, а после е по 4,90 лв. на месец. При продажбата търговецът е представил тази втора такса не като такава, а като „екстра”. Казал, че в добавка към параметрите на договора, за първите 3 месеца МТел дава и „Любим номер” безплатно, след което номерът вече не е безплатен. Но не е казал, че след това въпросният номер става прескъпо платен с отделна такса. Въвел е в заблуждение клиента като е обяснил, че за 3 месеца получава още 1 номер безплатно, след което този номер се губи. И не му е казал, че после 21 месеца ще плаща втора такса за него.
Разбира се, юридически всичко е изпипано, защото пред закона е важно какво пише в договора, а не какво са си говорили търговец и клиент. Договорът е валидният акт, и който го е подписал, си носи последствията. Фактът, че определени елементи от договора не са обяснени добре от търговеца, или са обяснени подвеждащо, не намалява отговорността на клиента. Каквото си подписал, това ще изпълняваш. Т.е. прав-неправ, клиентът ще плаща. Но от морална и маркетингова гледна точка, всичко е абсолютно сбъркано. Защото и клиентът е излъган, и операторът ще загуби повече.
Във въпросния казус операторът ще спечели от 2 абонамента по 4,90 на месец за „Любимия номер”, т.е. общо 9,80 лв. месечно. Халлал да са му, както се казва. Но тази статия ще бъде прочетена от стотици хора още в първия ден на публикуването си, и от хиляди в месеците след това. Допълнително ще направя необходимото за разчуване на случая из Интернет (Facebook, форуми, SEO и пр.). Ако дори 1% от прочелите за казуса, успеят да се предпазят, и да се поучат от случая, загубите и пропуснатите ползи на МТел ще бъдат драстично по-големи от въпросните 9,80 лв. месечно. Ето това е доказателството защо клиентът трябва да е доволен, а не измамен. Защото измамата поражда ответни действия, които могат да донесат на доставчика загуби на порядъци по-големи от печалбата от хитруването.
Това е и смисълът от статията, това е и задължителната реакция срещу наглото поведение на произволни доставчици на каквито и да било услуги. Когато ни измамят, сме длъжни да реагираме и да съобщим, за да понесат те неизбежното наказание на ядосаните и предпазливи клиенти. Това е най-тежкото наказание за един доставчик. Не са държавните комисии, които правят разследвания, продължаващи години, не са съдилищата и глобите. На пазара най-истинското и най-бързо действащо наказание, е това от клиента. Ядосан съм, вярно е. Но МТел ще плати много повече от това, което заграби, в резултат на влошения имидж и на повишеното внимание на клиентите. Защото който прочете тази статия, ще внимава, и то доста…
В историята се съдържа и още един елемент на ирония. Разбира се, МТел могат да ме осъдят за тази статия, защото в нея се съдържат твърдения, които им вредят. Но на колкото и да ме осъдят, те не могат да ми вземат повече от онова, което имам. Всъщност, мога да се погрижа да нямам абсолютно нищо към момента на присъдата…:-) Но и това, което сега имам, е на много по-ниска стойност от загубите, които ще претърпят, след като направят неописуема реклама на статията чрез едно дело. Отново лошото отношение към клиента би се отплатило с далеч по-лошо. Ама така е. Винаги е така, и това из по-нормалните общества отдавна да го установили.
Когато клиентът е цар, той може да ти се отплати царски. Когато клиентът е дойна крава, той може да ти се отплати само колкото една крава (9,80 лв.). И да направи така щото другите крави да не проявят дори тази постна щедрост. Именно затова разумният търговец е стигнал до извода за клиента-цар. А неразумният си остава един обикновен кравар…
Четете си договорите, внимателно четете. Договорът е важният, а не приказките на тоя дето ви го пробутва…
Добри Божилов |
Готвят бунт заради антените на мобилните...
Тръгва подписка срещу мобилните антени. ...
29.04.2010 21:24
29.04.2010 22:17
Няма как да се отрече!
30.04.2010 08:20
30.04.2010 09:03
30.04.2010 09:19
Може ли да се сключват различни от типовите договори на операторите, и ако да, какъв е пътят?
30.04.2010 10:24
Друго нещо - като ви изтича договора, няколко месеца преди това ви пращата оферта за закупуване на апарати при преподписване. Не я приемайте - като ви изтече договора, ще ви предложат още по-изгодна оферта за нови телефони! Просто трябва да се мисли.
30.04.2010 11:10
30.04.2010 11:21
30.04.2010 11:29
30.04.2010 11:43
28 май ден с изключен мобилен телефон - протест срущу поведението на мобилните оператори.
Това ме зарадва! Поздрави!
30.04.2010 11:45
Имате право!
30.04.2010 11:48
http://blog.bg/theme.php?theme=4065
30.04.2010 11:58
А всъщност пишат ти договора, казват подпиши се тук и тук... и готово - още един клиент ни падна в капана.
просто сладвайте копираната връзка. Там, в групата не сме сами.
30.04.2010 12:13
2. Големият ташак при договорите на МТел е, че след изтичане на 2 годишният срок на договора той се подновява автоматично за още една година освен, ако не сте отишли преди да изтече договора да подадете молба да не се поднови!!! Това е много важно да го направите, иначе ще сте вързани още една година към тях!!!
30.04.2010 12:31
2. Големият ташак при договорите на МТел е, че след изтичане на 2 годишният срок на договора той се подновява автоматично за още една година освен, ако не сте отишли преди да изтече договора да подадете молба да не се поднови!!! Това е много важно да го направите, иначе ще сте вързани още една година към тях!!!
Нека да поясним, че трябва да се отиде на точната дата преди да изтече. Не можело по-рано , по-късно. Поне така са казали служителите на мои познати.
30.04.2010 14:22
30.04.2010 14:37
Що не попиташ некой от шефовете им? Ти знаеш ли какво е негативна тенденция? А за 3000 клиента по 50 лв на месец = 150 000 х 12 месеца са 1 800 000 лева . Нищо работа...
30.04.2010 15:08
А Хенди са си мошеници открай време. Вече 8 години ги игнорирам като търговец.
А Хенди са си мошеници открай време. Вече 8 години ги игнорирам като търговец.
Така е ! Хенди са мошеници. Трябва да се четат внимателно договорите, но трябва да допуснат възможността да се коригират неудобните клаузи, които са във вреда на потребителя, да няма ситни нечетими букви, да има разтрогване по взаимно съгласие при определени обстоятелства.
30.04.2010 16:35
30.04.2010 18:11
30.04.2010 18:48
Трябва да се намери по "ударно "решение за тия оператори
30.04.2010 21:16
Сега вече никога Глобул!!! И такава реклама ще им правя навсякъде, дано по-малко хора се опарват и от такова безумие.
2. wikipedia
3. Тони Филипов, д-р
4. Блогът на Пламен Асенов
5. evrazol
6. Иван Стаменов
7. Хумор - Тимур и неговите командоси
8. Изгубената България - Пейо Колев
9. Има защо
10. Колажи - ако ви вършат работа, взимайте си и ги ползвайте!
11. Стара класическа публицистика
12. Чара
13. Авелзамански истории
14. Живата история
15. Поетична проза
16. Наше момче
17. ГМО - опасност
18. Великия Боцман
19. Пророкът Гочо - антиутопия
20. Наш човек
21. krizata.info/
22. Колекция колажи - ако ви вършат работа - ваши са!