Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2010 21:17 - Истинската същност на мобилните оператори
Автор: lado Категория: Политика   
Прочетен: 4104 Коментари: 33 Гласове:
18

Последна промяна: 30.04.2010 08:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

image     image

Да се противопоставим на мобилните оператори, докато си намалят цените

http://www.facebook.com/profile.php?id=1562708830#!/group.php?gid=122177924459147


Благодарността на измамения клиент image image

Четете си договорите с мобилните оператори до последната буква, защото това не са договори, а заробващи фермани

Клиентът е цар, когато е разумен онзи, който иска да му продаде нещо. Клиентът е дойна крава, когато е глупав онзи, които иска да му продаде нещо. Това е статия, вдъхновена от глупостта на мобилния оператор МТел, който заради едни изкарани 5-10 лв., ще загуби много пъти по толкова.

 

Четете си договорите – от първата до последната буква… Това бих посъветвал настоящите и бъдещите клиенти на мобилните оператори. Защото това не са договори, а са заробващи фермани, чрез които да те вържат и доят. Възможно е да ползваш нормална услуга. Но трябва да си я поискаш, конкретно да видиш договора, и да я получиш. Стандартните услуги, които сладкодумни търговци ви предлагат, съдържат много подводни камъни.

 

Ето конкретния случай, който нека послужи, за да предпази много други клиенти от измама.

 

Преди няколко месеца мои близки отидоха да си регистрират предплатените „Прима”-карти, както изисква новото законодателство. Направиха го при един от представителите на МТел – „Хенди”. Там търговците им казали, че е по-изгодно не да регистрират „Прима”, а да минат на абонаментен план. Иначе – след няколко месеца щяло да се въведе задължение всяка „Прима” да се зарежда с минимум 15 лв. месечно. Така много по-изгодно било да се мине на абонамент от 4,90 лв. на месец.

 

Въпросното твърдение е абсолютна лъжа. Но хората са се подвели, и са минали на абонамент. Става дума за 2 „Прими”, минали към план „Комфорт 100”. Договорите са 2-годишни. Но това е само началото.

 

Три месеца по-късно, таксата за абонамента се удвоява. От 4,90, тя става 9,80 лв. Изненадата е и сериозна, и неприятна. Каква е причината?

 

В договора за услуга била включена допълнителна услуга, наречена „Любим номер”. Която за първите 3 месеца е безплатна, а после е по 4,90 лв. на месец. При продажбата търговецът е представил тази втора такса не като такава, а като „екстра”. Казал, че в добавка към параметрите на договора, за първите 3 месеца МТел дава и „Любим номер” безплатно, след което номерът вече не е безплатен. Но не е казал, че след това въпросният номер става прескъпо платен с отделна такса. Въвел е в заблуждение клиента като е обяснил, че за 3 месеца получава още 1 номер безплатно, след което този номер се губи. И не му е казал, че после 21 месеца ще плаща втора такса за него.

 

Разбира се, юридически всичко е изпипано, защото пред закона е важно какво пише в договора, а не какво са си говорили търговец и клиент. Договорът е валидният акт, и който го е подписал, си носи последствията. Фактът, че определени елементи от договора не са обяснени добре от търговеца, или са обяснени подвеждащо, не намалява отговорността на клиента. Каквото си подписал, това ще изпълняваш. Т.е. прав-неправ, клиентът ще плаща. Но от морална и маркетингова гледна точка, всичко е абсолютно сбъркано. Защото и клиентът е излъган, и операторът ще загуби повече.

 

Във въпросния казус операторът ще спечели от 2 абонамента по 4,90 на месец за „Любимия номер”, т.е. общо 9,80 лв. месечно. Халлал да са му, както се казва. Но тази статия ще бъде прочетена от стотици хора още в първия ден на публикуването си, и от хиляди в месеците след това. Допълнително ще направя необходимото за разчуване на случая из Интернет (Facebook, форуми, SEO и пр.). Ако дори 1% от прочелите за казуса, успеят да се предпазят, и да се поучат от случая, загубите и пропуснатите ползи на МТел ще бъдат драстично по-големи от въпросните 9,80 лв. месечно. Ето това е доказателството защо клиентът трябва да е доволен, а не измамен. Защото измамата поражда ответни действия, които могат да донесат на доставчика загуби на порядъци по-големи от печалбата от хитруването.

 

Това е и смисълът от статията, това е и задължителната реакция срещу наглото поведение на произволни доставчици на каквито и да било услуги. Когато ни измамят, сме длъжни да реагираме и да съобщим, за да понесат те неизбежното наказание на ядосаните и предпазливи клиенти. Това е най-тежкото наказание за един доставчик. Не са държавните комисии, които правят разследвания, продължаващи години, не са съдилищата и глобите. На пазара най-истинското и най-бързо действащо наказание, е това от клиента. Ядосан съм, вярно е. Но МТел ще плати много повече от това, което заграби, в резултат на влошения имидж и на повишеното внимание на клиентите. Защото който прочете тази статия, ще внимава, и то доста…

 

В историята се съдържа и още един елемент на ирония. Разбира се, МТел могат да ме осъдят за тази статия, защото в нея се съдържат твърдения, които им вредят. Но на колкото и да ме осъдят, те не могат да ми вземат повече от онова, което имам. Всъщност, мога да се погрижа да нямам абсолютно нищо към момента на присъдата…:-) Но и това, което сега имам, е на много по-ниска стойност от загубите, които ще претърпят, след като направят неописуема реклама на статията чрез едно дело. Отново лошото отношение към клиента би се отплатило с далеч по-лошо. Ама така е. Винаги е така, и това из по-нормалните общества отдавна да го установили.

 

Когато клиентът е цар, той може да ти се отплати царски. Когато клиентът е дойна крава, той може да ти се отплати само колкото една крава (9,80 лв.). И да направи така щото другите крави да не проявят дори тази постна щедрост. Именно затова разумният търговец е стигнал до извода за клиента-цар. А неразумният си остава един обикновен кравар…

 

Четете си договорите, внимателно четете. Договорът е важният, а не приказките на тоя дето ви го пробутва…

 

Добри Божилов
26.04.2010




Гласувай:
18



1. edinman - Утре сменям оператора!
29.04.2010 21:24
Слагам си операторка !Много обхват има около нея :)))
цитирай
2. lado - Такива бързо се харчат!
29.04.2010 21:47
Такива бързо се харчат!
цитирай
3. анонимен - Някой разбра ли че сме си изключвали ...
29.04.2010 22:17
Някой разбра ли че сме си изключвали телефоните?! ...друго нещо трябва да измислим... по-яко!
цитирай
4. valsodar - Вива Тел си е анаграма на Тел Авив :)
30.04.2010 00:50
Вива Тел си е анаграма на Тел Авив :)
цитирай
5. lado - Вива Тел си е анаграма на Тел Авив ...
30.04.2010 00:54
valsodar написа:
Вива Тел си е анаграма на Тел Авив :)

Няма как да се отрече!
цитирай
6. анонимен - чичо Скрудж
30.04.2010 08:20
кьорав карти не играе.....
цитирай
7. анонимен - Здравейте!Ние имахме абсолютно ...
30.04.2010 09:03
Здравейте!Ние имахме абсолютно същия проблем с МТЕЛ-майка ми плати 2-3 пъти по 4.9 лв за такса любим номер/беше в чужбина/,за която не знаеше нищо и който даже не знаеше кой е !
цитирай
8. анонимен - СРС-КОМБАЙНЕРО
30.04.2010 09:19
А КАК ЩЕ ВИ СЛЕДИ МВР ПО ТЪНКАТА ЛАЙСНА ЛИ ДА ВИ ПОДСЛУШВА И НАБЛЮДАВА.ТОГАВА ЩЕ ОСТАНЕ САМО РЕШЕТКА-ЕКРАН И ПРОСЛЕДЯВАЩ ОПТИЧЕСКИ ЛАЗАР НА МО ОТ БАЗА БАНКЯ.
цитирай
9. lado - Някой да каже, ако знае, моля!...
30.04.2010 09:26
Някой да каже, ако знае, моля!
Може ли да се сключват различни от типовите договори на операторите, и ако да, какъв е пътят?
цитирай
10. анонимен - Ами откажете го!
30.04.2010 10:24
По всяко време може да откажете този любим номер. Въпросът е къде сте спали като сте подписвали договорите? В случая са виновни продавачите от Хенди, но това често се случва и в другите вериги. На мен в Германос от време на време ми сервират подобни "изогдни" оферти, но аз разпитвам подробно. Трябва да се пита и да се премисля после какво точно печелим. Това е тайната. Иначе винаги като отидите да презаредите предплатена карта, винаги ви предлагат план. Просто трябва да се мисли и да не се хвърляте на първото, което ви предложат.
Друго нещо - като ви изтича договора, няколко месеца преди това ви пращата оферта за закупуване на апарати при преподписване. Не я приемайте - като ви изтече договора, ще ви предложат още по-изгодна оферта за нови телефони! Просто трябва да се мисли.
цитирай
11. анонимен - Във Виваком прилагат същата измама !
30.04.2010 11:10
Имах същия случай с Виваком - казаха ми че имам право на един любим номер с който ще говоря напълно безплатно , но пропуснаха да ми кажат че това е услуга която се заплаща по 2,90 лв / месец . По-лошото е че това не е споменато никъде в договора за мобилни услуги а се изписва само във фактурата която идва обикновено с около месец-два закъснение . При моя случай се усетих след справка по телефона и веднага поисках спиране , но трябваше да си платя за времето през което съм ползвал въпросната услуга , представена ми от търговеца като екстра .... ИЗМАМНИЦИ !!!
цитирай
12. анонимен - Много ме развесели как си ги изтипосал!
30.04.2010 11:21
И веднага препратих линк към този блог на моя позната - служителка заедно със съпруга си в МТел вече повече от 10 години. През 2003г. от нея чух следното" Абе още някоя и друга годинка да сме монополисти...!" Сега и двамата са пред съкращение - отделът, в който работят, се закривал - щяло да се прилага outsource-ване на услуги по развитие и поддръжка на мрежата. Какво ли ще им остане да поддържат, както са я подкарали. Аз имам три сим-карти - по една от всеки оператор, и засега май Globul ме лъжат най-малко, а МТел-ската Прима си стои в шкафа, без апарат...
цитирай
13. анонимен - Ами докато има балъци, ще има и та...
30.04.2010 11:29
Ами докато има балъци, ще има и таркиати! Това че хората не са догледали и са се хванали - ами според мен си е лично техен проблем. Ти ако си достатъчно умен няма да се вържеш просто така - аз примерно проучих много добре нещата, преди да мина на един план, 4-но по-скъп от предишния ми, но нямам оплаквания и съм доволна. А и не искам да правя реклама на Мтел, но техните реклами чрез смс са значително по-малко от досадниците Глобул. Всички прилагат тези измами - просто четете малките буквички под договора или под офертата! Просто е! Аз съм доволна и продължавам с тях от близо 5,6 години вече. А пък тези които ги мързи да четат или се хвърлят с главата надолу - ами няма кой да им е виновен! :) Чао и хубав уикенд на всички :)
цитирай
14. orlinpetkov - Да се противопоставим на мобилните оператори, докато си намалят цените
30.04.2010 11:43
на 28 април една не малка група хора си изключиха мобилните телефони в знак на протест срещу помведението на мобилните оператори. На 28 май отново ще направим същото. Дотогава групата ще е голяма. Публикувайте своите коментари и предложения на стената в групата (разбира се без екстремизъм, нали, никой от нас няма да слезе на ниско ниво на операторите). Публикувани ще бъдат видени от много хора, които ще осъзнаят и разберат че не са сами и могат да се противопоставят.
28 май ден с изключен мобилен телефон - протест срущу поведението на мобилните оператори.
цитирай
15. lado - И веднага препратих линк към този ...
30.04.2010 11:44
анонимен написа:
И веднага препратих линк към този блог на моя позната - служителка заедно със съпруга си в МТел вече повече от 10 години. През 2003г. от нея чух следното" Абе още някоя и друга годинка да сме монополисти...!" Сега и двамата са пред съкращение - отделът, в който работят, се закривал - щяло да се прилага outsource-ване на услуги по развитие и поддръжка на мрежата. Какво ли ще им остане да поддържат, както са я подкарали. Аз имам три сим-карти - по една от всеки оператор, и засега май Globul ме лъжат най-малко, а МТел-ската Прима си стои в шкафа, без апарат...

Това ме зарадва! Поздрави!
цитирай
16. анонимен - ВЪМУТЕНА СЪМ ОТ ПЛАДНЕШКИЯТ ГРАБЕЖ ...
30.04.2010 11:45
ВЪМУТЕНА СЪМ ОТ ПЛАДНЕШКИЯТ ГРАБЕЖ НА 3-ТЕ ОПЕРАТОРА.
цитирай
17. lado - ВЪМУТЕНА СЪМ ОТ ПЛАДНЕШКИЯТ ГРАБЕЖ ...
30.04.2010 11:46
анонимен написа:
ВЪМУТЕНА СЪМ ОТ ПЛАДНЕШКИЯТ ГРАБЕЖ НА 3-ТЕ ОПЕРАТОРА.

Имате право!
цитирай
18. orlinpetkov - lado, colobur, edinman, анонимен - 28 май ден с изключен мобилен телефон - протест срущу поведението на мобилните оператори
30.04.2010 11:48
Вижте само колко голяма е блог вълната която panazea направи.

http://blog.bg/theme.php?theme=4065

цитирай
19. анонимен - договорите...
30.04.2010 11:58
А кой мобилен оператор дава предварително договор, за да може човек да се запознае с условията и ако му харесват да сключи сделката.
А всъщност пишат ти договора, казват подпиши се тук и тук... и готово - още един клиент ни падна в капана.
цитирай
20. orlinpetkov - Национален протест 28 май
30.04.2010 12:07
http://www.facebook.com/topic.php?topic=49&post=124&uid=122177924459147#!/group.php?gid=122177924459147

просто сладвайте копираната връзка. Там, в групата не сме сами.
цитирай
21. анонимен - Абе не сте съвсем прави!
30.04.2010 12:13
1. Относно таксата за любим номер може да се спре по всяко едно време. Само отиваш в някой офис и подписваш една бланка за отказване от услугата. Освен това имам някакъв бегъл спомен, че таксата беше 2,50 лв. без ДДС по мой спомен... Може и да греша, но ако говориш много с някой, то тези пари си ги избиваш многократно от минутите. Сами си преценете дали ви трябва. Аз примерно видях, че нямам полза от него и го спрях.
2. Големият ташак при договорите на МТел е, че след изтичане на 2 годишният срок на договора той се подновява автоматично за още една година освен, ако не сте отишли преди да изтече договора да подадете молба да не се поднови!!! Това е много важно да го направите, иначе ще сте вързани още една година към тях!!!
цитирай
22. анонимен - протест
30.04.2010 12:31
Време е наистина за един ден да им направим един здрав, як, масов боикот като не говорим изобщо . Писна ми всеки път да се опитват да ми набутват планове с все по- висок абонамент, например...
цитирай
23. pin777 - 21
30.04.2010 14:16
анонимен написа:
1. Относно таксата за любим номер може да се спре по всяко едно време. Само отиваш в някой офис и подписваш една бланка за отказване от услугата. Освен това имам някакъв бегъл спомен, че таксата беше 2,50 лв. без ДДС по мой спомен... Може и да греша, но ако говориш много с някой, то тези пари си ги избиваш многократно от минутите. Сами си преценете дали ви трябва. Аз примерно видях, че нямам полза от него и го спрях.
2. Големият ташак при договорите на МТел е, че след изтичане на 2 годишният срок на договора той се подновява автоматично за още една година освен, ако не сте отишли преди да изтече договора да подадете молба да не се поднови!!! Това е много важно да го направите, иначе ще сте вързани още една година към тях!!!


Нека да поясним, че трябва да се отиде на точната дата преди да изтече. Не можело по-рано , по-късно. Поне така са казали служителите на мои познати.
цитирай
24. анонимен - ес
30.04.2010 14:22
Малко им остава на измамниците включително и на тел оператори...
цитирай
25. анонимен - какво ще им направиш
30.04.2010 14:37
Боли ги Мтел, че ще имат 2-3000 хиледи клиенти по-малко.Нали печалбата си им е достатъчно голяма! А другите да предлагат нещо по различни? Друго щеше да е ако има 7-8 оператора и се борят за всеки клиент.
цитирай
26. lado - Боли ги Мтел, че ще имат 2-3000 хи...
30.04.2010 14:52
анонимен написа:
Боли ги Мтел, че ще имат 2-3000 хиледи клиенти по-малко.Нали печалбата си им е достатъчно голяма! А другите да предлагат нещо по различни? Друго щеше да е ако има 7-8 оператора и се борят за всеки клиент.

Що не попиташ некой от шефовете им? Ти знаеш ли какво е негативна тенденция? А за 3000 клиента по 50 лв на месец = 150 000 х 12 месеца са 1 800 000 лева . Нищо работа...
цитирай
27. анонимен - Ами нищо не е, те оперират с 9-циф...
30.04.2010 15:08
Ами нищо не е, те оперират с 9-цифрени суми. А и като изключиш телефона какво, като го включиш, ще си проведеш разговора. Не е това начина. Както казват горе, трябва да се чете, преди да се подписва - три път мери, един път режи. Аз преди да избера даден план съм изчел всичко де що го имат на страницата си, а там наистина си пише всичко, макар някои неща да са под черта, но ги ИМА.
А Хенди са си мошеници открай време. Вече 8 години ги игнорирам като търговец.
цитирай
28. lado - Ами нищо не е, те оперират с 9-циф...
30.04.2010 15:36
анонимен написа:
Ами нищо не е, те оперират с 9-цифрени суми. А и като изключиш телефона какво, като го включиш, ще си проведеш разговора. Не е това начина. Както казват горе, трябва да се чете, преди да се подписва - три път мери, един път режи. Аз преди да избера даден план съм изчел всичко де що го имат на страницата си, а там наистина си пише всичко, макар някои неща да са под черта, но ги ИМА.
А Хенди са си мошеници открай време. Вече 8 години ги игнорирам като търговец.

Така е ! Хенди са мошеници. Трябва да се четат внимателно договорите, но трябва да допуснат възможността да се коригират неудобните клаузи, които са във вреда на потребителя, да няма ситни нечетими букви, да има разтрогване по взаимно съгласие при определени обстоятелства.
цитирай
29. анонимен - Германос са същите
30.04.2010 16:35
Вчера отидох да си подновя договора, естествено предложиха ми по-скъп. Но, първо ме заблудиха за таксата (закръглена надолу), и после че минутите към 3-те номера са неограночени, а те бяха 2000. Момчетата огъват фактите както им е угодно, само да срещнат плана... Отделно, че искаха да снимат личната ми карта. Това им струваше моя отказ да си взема и нов телефон. Дадох ясно да се разбере, че именно това е причината. Ако не знаете - по Закона за защита на личните данни нямат право да вземат повече данни, отколкото са им непосредствено необходими. С копирането на картата освен името и ЕГН, те примерно научават и ръста и цвета на очите ви. Оспорвайте до дупка!
цитирай
30. анонимен - мнение
30.04.2010 18:11
И трите мобилни оператора са страшно нахални и изобретателни в зарибяването на клиентите си! Като са намерили село без кучета ? Докога ще ни доят с безбожно скъпите си услуги, по скъпи от тези в Европа, и ще ни обясняват че ще ги намалят. Кога на "кукуво лято" ли ?
цитирай
31. анонимен - Браво, Ладо, много полезно!
30.04.2010 18:48
Браво, Ладо, много полезно!
цитирай
32. bhsr - нямам думи-платих сметката си, тъй ...
30.04.2010 20:48
нямам думи-платих сметката си,тъй като моя договор изтича след месец-искам ли,не искам ли веднага ми извадиха нов договор,бях доста изненадана-с 2000 безплатни минути и разбира се с малко по-голяма сметка-без ДДС по-падолу продалжавам да чета-оказва се,че тия 2000 мин.ще ги използвам само 6 месеца... през цялото време ми пробутваха химикала в ръката ми за да подпиша,и докато видя че тоя договор е за 2 год-рязко казах НЕ и си излязох...представете си не 1 а 2 договора ми изкараха,което още по-вече ме учуди...Ако бях казала,че ще спра договора-веднага щяха да ми кажат колко неустойки трябва да платя-нали???но те предварително могат да издават договори-преди да е изтекъл стария ми договор нали???
Трябва да се намери по "ударно "решение за тия оператори
цитирай
33. анонимен - 12.анонимен
30.04.2010 21:16
Глобул са същата пасмина!!! Имах СИМ карта на Глобул, която ползвах с предплатена услуга. В един момент сключих договор за абонамент за срок от 1 година.Спазих всички условия за прекратяване на 1-годишния договор, явих се на време, платих каквото дължах, подписах се където трябва и ...изведнъж се оказва, че или трябва да сключа нов договор за 1 или повече години, или се разделям с номера си. Помолих ги да ми покажат къде го има туй чудо в договора между нас или в общите условия, но никой не ми го показа, защото такъв произвол не са посмяли да впишат никъде черно на бяло. Попитах в Мобилтел дали мога да си прехвърля номера към тях, те потвърдиха, но...при условие, че подпиша абонаментен договор.
Сега вече никога Глобул!!! И такава реклама ще им правя навсякъде, дано по-малко хора се опарват и от такова безумие.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lado
Категория: Изкуство
Прочетен: 2650746
Постинги: 65535
Коментари: 5893
Гласове: 20657
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930